اخبار

Chromium

Chromium

کروم یک ماده معدنی ضروری است. دو شکل وجود دارد: کروم سه ظرفیتی که برای انسان بی خطر است و کروم شش ظرفیتی که یک سم است.
کروم سه ظرفیتی در غذاها و مکمل ها یافت می شود. ممکن است با بهبود نحوه استفاده بدن از انسولین به حفظ سطح قند خون در حد نرمال کمک کند.
مردم از کروم برای کمبود کروم استفاده می کنند. همچنین برای دیابت، کلسترول بالا، عملکرد ورزشی، اختلال دوقطبی و بسیاری از اهداف دیگر استفاده می شود، اما شواهد علمی خوبی برای حمایت از بیشتر این موارد وجود ندارد.
این موضوع فقط کروم سه ظرفیتی را پوشش می دهد، نه کروم شش ظرفیتی.

موارد استفاده و اثربخشی
به احتمال زیاد برای کمبود کروم موثر است. مصرف خوراکی کروم برای جلوگیری از کمبود کروم موثر است.
احتمالا برای دیابت موثر است. مصرف خوراکی کروم ممکن است کنترل قند خون را در برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشد. به نظر می رسد دوزهای بالاتر کروم بهتر از دوزهای پایین تر عمل می کنند. مشخص نیست که آیا به پیشگیری از دیابت کمک می کند یا خیر.
احتمالاً برای فشار خون بالا بی تأثیر است. به نظر نمی رسد مصرف خوراکی کروم باعث کاهش فشار خون شود.
مصرف خوراکی کروم به کنترل سطح قند خون در افراد مبتلا به پیش دیابت کمک نمی کند.
علاقه به استفاده از کروم برای چندین هدف دیگر وجود دارد، اما اطلاعات قابل اعتماد کافی برای گفتن اینکه آیا ممکن است مفید باشد وجود ندارد.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه
در صورت مصرف خوراکی: کروم در صورت استفاده کوتاه مدت بی خطر است. روزانه تا 1000 میکروگرم کروم به مدت 6 ماه به طور ایمن استفاده شده است. زمانی که کروم برای مدت طولانی تری مصرف شود، احتمالاً بی خطر است. کروم در دوزهای 200-1000 میکروگرم روزانه تا 2 سال به طور ایمن استفاده شده است.

برخی افراد عوارض جانبی مانند ناراحتی معده، سردرد، بی خوابی و تغییرات خلقی را تجربه می کنند. دوزهای بالا با عوارض جانبی جدی تری از جمله آسیب کبدی یا کلیوی مرتبط است. بارداری: زمانی که کروم از راه خوراکی در مقادیری که از سطح دریافتی کافی (AI) تجاوز نمی کند، بی خطر است. هوش مصنوعی برای افراد 14 تا 18 ساله 28 میکروگرم در روز است. برای افراد 19 تا 50 ساله، 30 میکروگرم در روز است. استفاده از کروم در مقادیر بالاتر از سطح هوش مصنوعی در دوران بارداری بی خطر است. اما مکمل های کروم را در دوران بارداری مصرف نکنید، مگر اینکه توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی توصیه شود.

تغذیه با شیر مادر: زمانی که کروم از طریق دهان در مقادیری که از سطح هوش مصنوعی تجاوز نمی کند، بی خطر است. هوش مصنوعی برای افراد 14 تا 18 ساله 44 میکروگرم در روز است. برای افراد 19 تا 50 ساله، 45 میکروگرم در روز است. اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا مصرف مقادیر بیشتر کروم در دوران شیردهی بی خطر است یا خیر وجود ندارد. در بخش ایمن بمانید و مقادیر زیر AI را رعایت کنید.

کودکان: زمانی که کروم از طریق خوراکی در مقادیری که از سطح هوش مصنوعی تجاوز نمی کند، بی خطر است. برای افراد 0-6 ماهه، 0.2 میکروگرم است. برای 7 تا 12 ماهگی 5.5 میکروگرم است. برای افراد 1-3 ساله، 11 میکروگرم است. برای افراد 4-8 ساله 15 میکروگرم است. برای مردان 9-13 ساله 25 میکروگرم است. برای مردان 14-18 ساله 35 میکروگرم است. برای زنان 9-13 ساله، 21 میکروگرم است. برای زنان 14-18 ساله 24 میکروگرم است. مصرف کروم در مقادیر بالاتر از سطح هوش مصنوعی احتمالاً برای اکثر کودکان بی خطر است.